lørdag 4. april 2009

Don Bill

Påsketid!

Snø, kvikklunsj, pølser på bålet og lukten av snø som smelter.
Eller kanskje ikke. Men kan allikevel si at det høres ganske koselig ut, så jeg vil derfor ønske alle dere i moderlandet en riktig god påske! Kos døkk!

Her har snøen smeltet for lenge siden. Ihvertfall en gang lenge før vi ankom byen. Ordet på gata skal ha det til at det kaldeste vi kan vente oss er ca. 0 grader, med litt frost på bakken om vi er heldige. Men det er fremdeles en stund til.
Vi vandrer fortsatt rundt i slippers, lett antrukket i shorts og t-skjorte fra morgen til kveld. Temperaturen er rundt 20 grader på ettermiddagen, og en liten tur til Raglan i dag indikerte ca. 19 grader i vannet.

På torsdag som var tok vi oss en god gammeldags tur ut på byen! Jeg skal delta i Uni-games neste uke, og i den forbindelsen var det pre-party for "the tribe" (universitetets representanter). Tribal var også temaet for festen, og det manglet ikke på lendekleder og malte ansikt! God stemning og godt drikke hele veien, med en solid gjeng fra både her og der! Det virker forresten som at MGMTs "kids" fremdeles er relativt fersk her i landet, da den fremdeles snurres hyppig på utestedene. Eksportøl til 12 kroner stykket skader heller ikke dersom dansinga gjør guten litt tørst!

På fredag var det duket for eventyr, med Jaspero og moi i førersetet. Vi har sett på terrenget som ligger langs veien til Raglan, og kommet til den konklusjonen at det kan egne seg bra for litt sykkelbilder!
Etter en kort kjøretur vrengte vi Chariot'en inn på en gårdsvei inn mot noen bratte beiteområder! Ut med utstyr, ut på leting. Vi kom allikevel ikke særlig langt før vi støtte på tomtens rettmessige eier... "Ååh hej", tenkte jeg for meg sjøl. Men det skulle vise seg at bonden Bill, som så mer ut som en øyboer enn en kiwi, ikke hadde noe imot besøk. Den gamle grabban tilbød seg, med en stemme ikke helt ulik Marlon Brando's Don Corleone, å vise oss rundt. Jesper passet utstyret, og jeg hoppet opp på ATV'en.
Don Bill Corleone førte firhjulingen rundt hele tomten; opp bratte veier, og langs et gressterreng som minner mer om grønne kremtopper enn jorder. Don Bill lo godt når han skjønte at krølltoppen var fra Norge, men mente at dette måtte være et fint land å besøke tross den lange veien. Der må jeg si meg veldig enig, og det er blant annet folkene her, slike som Bill, som gjør landet så fantastisk! Vi har faktisk fått foreviget den gamle mannen på video, som blir å finne her på bloggen om en liten stundt.
Imens får det holde med et par bilder som den eminente fotografen Jesper tok!




Påskeplanene fremover er litt uvisse. Jesper, Hansi og Maria tok bilen ned mot sørøya i dag, mens jeg blir i nord. På onsdag skal jeg jaggu meg se The Killers, og det tror jeg blir relativt bra! Skal forøvrig gjøre litt arbeid, samt bruke litt tid rundtomkring på både brett og sykkel! Lenge leve påska, samme hvor man måtte befinne seg.

Heihå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Churs