fredag 29. mai 2009

Rendering

Noen fornuftig norsk oversettelse av begrepet "rendering" i forbindelse med klipping kommer jeg ikke på akkurat nå. Klokka har bikket tolv, natt til lørdag, og vi sitter i stua og klipper.
I skrivende stund eksporterer jeg en råklipp, slik at den kan publiseres for tilbakemeldinger. Ventetiden som da kommer i forbindelse med "renderingen" kan nesten sammenlignes med å sitte ved et nydelig middagsbord, uten å få lov til å forsyne seg. Knapt utholdelig...

Dette fårn vende om til noe konstruktivt, og da passer det jo med litt mimring fra helgen som var. Da krysset vi nemlig av tre dager med surf: Fredag, lørdag og søndag plasket vi rundt i vannet ved Raglan beach. Jeg sliter gjentatte ganger med å få nok fart til å komme meg med bølgen, og de gangene jeg endelig er oppe rekker jeg knapt å bli slukt av en bølge før jeg snubler. Cam slo uansett følge med oss på lørdag som var, og der manglet det ikke på skillzzz. Hissige svinger, 360er, reverts og en god del mer som kunne strø salt i surfesåret.
Bølgene var ikke voldsomt store, men det var morro til tross for manglende fremskritt!

Her er uansett noen bilder fra begivenheten. Bildene fra oss i vannet er tatt av Maria.
Det burde vel ikke være nødvendig å påpeke at han som ser "litt" god ut er Cam, og ikke kom å tro at han er på vei til å falle på det bildet.





Render complete...

-B-

PS: vinteren i NZ er forresten vanvittig forvirrende pga. store temp. endringer. Om natten er det ned mot null, om ikke kaldere, og om dagen så blir du innimellom (nesten) lurt til å gå ut med shorts. Digg er det allikevel! For et herlig land... Retur ved senere anledning? Jepp!

PPS: Er fantastisk glad for at jeg ikke klipper filmen til Jesper. Gutten har dratt på seg 61 videospor. Sånn foreløpig...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Churs