mandag 9. mars 2009

Ukesrapport og dagens værmelding for den nordlige Nye Seelandske øyen.


Orientation week, New Zealands svar på fadderuka, er akkurat over.

Det som en gang var en frodig campusplen full av stands og arrangementer er blitt forvandlet til en nedtråkket gressmatte. Mandagsfjesene denne uken var litt trøttere enn vanlig. Noen kunne vitne om et alkoholinntak over det moderate, andre om mindre søvn enn anbefalt, og noen om ting som ikke kan anbefales i det hele tatt.
Så, har våre norske håpefulle fungert som gode ambassadører for vårt kjære fedreland? Både ja og nei.
Vi har tatt det veldig rolig under o'week, og grunnen til dette er at vi egentlig ikke har vært så klare for festing a'la Galematias. Jeg har vel tidligere bevist at vi ikke sitter hjemme og klør oss i skrittet dagen lang, iallefall ikke hele tiden. Men hva gjør vi så da, når vi ikke legger ut på episke surfeforsøk eller handler bil? Ja, vi har handlet bil. Men det tror jeg at jeg har fortalt allerede.

Siden forrige helg har vi hatt en relativt vanlig skoleuke. Vi har lagt til ett fag fra de opprinnelige tre, og tatt bort ett fag. Tatt bort ett til og lagt til ett nytt. Det gir oss fremdeles tre fag. Animation Studies (praktisk), Video Production 3 (praktisk) og New Zealand Screen (teori; med en utrolig artig lærer fra Pontefract UK). En flotters kombinasjon!
Ellers fårn si at campus er et yrende og flott sted (selv etter o'week), med masser av bra spisesteder og et par gode kaffebarer. Sushi er en lunsjfavoritt, og til 40 kroner er det heller intet mareritt for en students sparegris.

Campusrock

Helgen som var bød på leik og morro, da av den lokale sorten.
Vi klarte å heie det lokale rugbylaget, The Chiefs, frem til deres første seier i år. Noe Jesper har skildret nydelig på paper-garden.blogspot.com.
Samme kvelden hadde vi også grill-aften med Steve og familien, og dette kan bare kommenteres med ti tomler i været og smil fra øre til øre. God mat, godt drikke og fantastiske folk!



Andre høydepunkter i helgen var blant annet en tur til Rotorua, med en sykkelkompis som heter Graeme. Full dag, med masser av utfordringer og leik i søla.

Ja, var det noe mer da egentlig? Er jo kvelden her nede nå, og vil i den anledning komme med to filmanbefalinger. En surfefilm og en fiksjonsfilm. Deres respektive navn er The Endless Summer 2 og The Fastest Indian. Begge er feelgood og verdt en titt. Surfefilmen er fantastisk fabelaktig bra, og jeg vedder den venstre leggmuskelen min på at dette er underholdning selv den bitreste surfefiende kan like.


Jeg har forresten skype. (Wow, så kul er jeg!) Navnet mitt er navnet mitt, så jeg burde være grei å finne.
Prates da!


Bendik

(Glemte nesten dagens værmelding. Shortsvær, med mulig innslag av regnbyger.)

1 kommentar:

Churs