søndag 22. februar 2009

MTB the NZ way

Angående sykling.

Må jo slenge opp en liten rapport om syklinga i går også, selv om denne ikke ble fotodokumentert.
Vi kastet oss på en buss til Rotorua rundt ti-tida på morgenen, med litt ulike planer. De andre skulle se seg rundt, mens jeg skulle møte en lokal syklist som heter Mark.
Sykkelmiljøet her nede er utrolig åpent, noe som er fint for en nyankommet som meg.
Jeg har tatt kontakt med folk gjennom å ringe klubbansvarlige i ulike byer, og det er slik Mark tilbød seg å guide meg rundt denne søndagen.
Løypene vi kjørte i Rotorua ligger rett utenfor sentrumskjernen, og er blant annet tilgjengelige via en såkalt "shuttle-service" som tilbyr skyss opp fjellet. Disse bussene kjøres av noen flotte gamle damer, som har orden og stell på det meste. De rapporterer om hvilke løyper som er endret, eller hvor man ikke kan sykle.
Kort sagt kan jeg si at det var fantastisk å være tilbake på sykkelen. Løypene byr på litt av alt, fra gode berms (doserte svinger), ulike hopp og til tekniske og bratte partier.

Her er et par videoer fra Rotorua og løypene vi kjørte:

http://www.vorb.org.nz/vorb-special-round2-national-series-rotorua-t92050.html?hilit=rotorua%20video

http://www.vorb.org.nz/team-wideopen-riding-rotorua-t90160.html

Første konkurransen er om ca. en måned, og den skal holdes i Rotorua. Skal prøve å få syklet så mye som mulig før den tid. Etter denne konkurransen følger et universitetsmesterskap, hvor det blant annet arrangeres utforkonkurranse. Denne er 16. april, og jeg tror det kommer til å bli artig å delta.
Vi går vel for pallplassering, eller hva?
(det skal sies at NZ har noen av verdens beste utforsyklister, så dette er nok et litt urealistisk mål...-men hey!)

2 kommentarer:

  1. Flott blogg!Vi følger med fra vinterhvit Lórangesvei.
    Heia Ben!Mamma

    SvarSlett

Churs